Yleiset myyntiehdot

 

1. Yleistä

1.1. Nämä yleiset myyntiehdot (jäljempänä ”Myyntiehdot”) ovat voimassa Suomessa ja koskevat tavarakauppaa (määritellään jäljempänä) verkkosivustolla www.ullapopken.fi/fi (”Verkkosivusto”) ja tavaroiden toimittamista tilauksessa ilmoitettuun osoitteeseen.

1.2. Tämän verkkosivuston omistaa ja sitä operoi Popken Fashion GmbH, saksalainen yritys, jonka kotipaikka on Am Waldrand 19, 26180 Rastede, joka on rekisteröity Oldenburgin alioikeuden (Amtsgericht Oldenburg) kaupparekisteriin tunnuksella HRB 120 726 ja alv-numerolla DE152739137 (jäljempänä ”me”, ”meidän” jne.).

Mahdolliset kysymykset näistä Myyntiehdoista tai Verkkosivustoa koskevat huomautukset tai valitukset pyydetään lähettämään sähköpostitse osoitteeseen service@ullapopken.fi.

1.3. Jollei asiayhteydestä toisin ilmene, näissä Myyntiehdoissa pätevät seuraavat määritelmät:

Sopimus” tarkoittaa kaikkia Tavaroiden myynnistä tehtäviä sopimuksia, joihin nämä Myyntiehdot kuuluvat osana.

Tavarat” tarkoittavat myytäviä, tällä Verkkosivustolla kuvattuja tuotteita, joita myymme näiden Myyntiehtojen mukaisesti.

Tilaus” tarkoittaa Asiakkaan meille lähettämää Tavaroiden ostotilausta. Asiakkaan on ennen Tilauksen vahvistamista hyväksyttävä nämä Myyntiehdot.


2. Tilaus

2.1. Tavaroiden tilaaminen Verkkosivustoltamme tapahtuu seuraavasti:

  1. vie Tavarat ostoskoriin,
  2. klikkaa nappia ”Proceed to checkout” (Siirry maksamaan),
  3. anna tietosi (toimitusosoite, maksutiedot ja sähköpostiosoite),
  4. vahvista antamasi tiedot ja
  5. klikkaa nappia ”Send Order” (Lähetä tilaus).

Asiakkaalta pyydettyjä tietoja käytetään laskutustarkoituksiin ja asiakkaan Tilauksen toteuttamiseen. Jos Tilauksen käsittelyssä ilmenee ongelmia, otamme tietojen avulla yhteyden Asiakkaaseen. Jos hukkaat Tilauksesi tiedot, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse service@ullapopken.fi tai puhelimitse [●] (ma–pe klo 9–18) (”Asiakaspalvelun yhteystiedot”), jolloin lähetämme kopion tallentamistasi Tilauksen tiedoista.


3. Tilauksesi vastaanotto ja hyväksyminen. Sopimuksen solmiminen

3.1. Klikkaamalla ”Send Order” -nappia teet Tuotteista sitovan ostotarjouksen. Lähetämme vastauksena sähköpostiosoitteeseesi viestin, jossa ilmoitamme saaneemme Tilauksesi; se ei merkitse ostotarjouksen hyväksymistä. Sitovaa sopimusta ei synny ennen kuin olet saanut meiltä lopullisen Tilauksen vahvistuksen. Meillä on oikeus Tilauksen vahvistamiseen saakka tarkistaa sisäisesti Tilauksesi tiedot ja hylätä se tilattujen Tavaroiden saatavuusvaikeuksien perusteella. Tällaisessa tapauksessa ilmoitamme välittömästi sähköpostitse, että Tavaroita ei ole saatavissa, ja palautamme mahdollisesti suorittamasi maksut neljäntoista (14) päivän kuluessa viestin lähettämisestä. Välillämme solmittu myyntiä koskeva Sopimus on toteutunut, kun tilatut Tavarat lähetetään sinulle. Emme lähetä Tavaroita ilman tilausta. Sopimus tehdään suomeksi. Huomaa, että toimitamme Tavaroitamme ainoastaan tavanomaisina määrinä kuluttajille, ei muun tyyppisille henkilöille.
 

4. Hinnat ja maksaminen

4.1. Kaikki Verkkosivuston hinnat ilmoitetaan euroina, ja ne sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron, jollei toisin ilmoiteta. Kertaluonteinen toimituskustannus on 5,95 euroa tilausta kohti. Varaamme oikeuden muuttaa hintoja ja toimituskustannuksia koska tahansa ennen Tilauksen vahvistamista.

4.2. Tarjoamme asiakkaillemme seuraavat maksuvaihtoehdot:

Luotto- tai pankkikorttimaksu
Luotto- tai pankkikortilla maksettaessa on välttämätöntä ilmoittaa Tilausta tehtäessä kortinhaltijan nimi sellaisena kuin se lukee kortissa, kortin numero ja turvakoodi, pankin/luottoyhtiön nimi ja kortin voimassaoloaika. Maksu veloitetaan kortilta välittömästi tai viimeistään Tavaroiden lähettämisen yhteydessä. Palautetut tuotteet hyvitetään heti vastaanottamisen jälkeen ja lähetetään luottokorttiyhtiölle veloituksen palauttamiseksi.

PayPal-maksu
Jos haluat käyttää turvallista ja helppoa PayPal-palvelua, sinut ohjataan maksuprosessin yhteydessä PayPalin sivuille. Kirjaudu sinne omilla tiedoillasi ja maksa tilaus. Maksu selvitetään välittömästi tai viimeistään Tavaroiden lähettämisen yhteydessä. Palautetut tuotteet hyvitetään heti vastaanottamisen jälkeen ja lähetetään PayPalille veloituksen palauttamiseksi jo samana arkipäivänä. Huomaa, että hyvitystä ei voida maksaa niin kauan kuin PayPalin kanssa on avoin kiistatilanne.

Maksu Klarnan kautta
Jos valitset Klarna-maksutavan, Klarna tarjoaa vastaavat maksupalvelut suoraan. Jos tarvitset lisätietoja tai sinulla on kysyttävää maksusta, ota yhteyttä suoraan Klarnaan (https://www.klarna.com/fi/) tai suoraan Klarnan asiakaskeskukseen (https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/).

Etusetelikoodit
Voimassa olevia etusetelikoodeja ei voi käyttää lahjakortin ostamiseen. Etusetelin voi lunastaa ainoastaan setelikohtaisesti tilauksen yhteydessä, jollei lunastusehdoista muuta johdu. Käteismaksu tai etusetelin arvon hyvittäminen asiakastilillesi ei ole mahdollista. Jos Tavaroiden palauttaminen vähentää tilauksen arvon etusetelin ansaintarajan alle, etuseteliä ei myönnetä.

5. Toimitus ja toimitusaika

5.1. Posti toimittaa tuotteesi valitsemaasi noutopisteeseen tai postitoimipaikkaan. Valitettavasti kotiinkuljetus ei tällä hetkellä ole mahdollinen. Muihin maihin toimitamme verkkokauppamme https://www.ullapopken.eu/en/ kautta.

Toimitamme tavarat pääsääntöisesti 4–8 päivän kuluessa Tilauksen vahvistamisesta, ellei muuta toimitusaikaa ole sovittu. Toimituksissa sattuu ajoittain väistämättä viivästyksiä johtuen ennalta arvaamattomista tekijöistä tai tapahtumista (force majeure) tai jos Tilauksen vahvistamispäivän ja toimituspäivän väliin osuu sunnuntai tai yleinen pyhäpäivä.

Huomaa, että edellä annettu toimitusaika on viitteellinen, ei meitä sitova. Maksetut Tavarat toimitetaan kuitenkin joka tapauksessa viimeistään kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa siitä, kun vahvistamme Tilauksen siten kuin edellä kohdassa 3.1 todetaan. Jos emme toimita Tavaroita tämän enimmäisajan kuluessa, sinulla on oikeus pyytää toimitusta tilanteen mukaan sopivan lisätoimitusajan kuluessa. Jos tämä lisätoimitusaika umpeutuu eikä Tavaroita ole vieläkään toimitettu, sinulla on oikeus sanoa Sopimus irti. Tällöin hyvitämme kaikki Sopimuksen nojalla suorittamasi maksut.

5.2. Pyrimme mahdollisuuksien mukaan toimittamaan tilatut Tavarat yhtä aikaa ympäristövaikutusten vähentämiseksi. Huomaa kuitenkin, että pidätämme oikeuden jakaa toimituksia useisiin kuljetuksiin Tavaroiden saatavuudesta riippuen, niin että tilatut Tavarat saapuvat perille mahdollisimman nopeasti. Tällaisesta toimitusten jakamisesta ei veloiteta lisäkustannuksia. Jos jaetun Tilauksen jokin osa myöhästyy tai on viallinen, kohdat 5.2., 6., 7. ja 8. pätevät ainoastaan toimittamatta jääneeseen tai vialliseen osaan.

Jos itse toivot toimitusta osissa, ota yhteys meihin minkä tahansa edellä kohdassa 2.2. annetun Asiakaspalvelun yhteystiedon kautta.

6. Lakisääteinen peruuttamisoikeus

6.1. Peruutuskäytäntös
Sinulla on oikeus perua ostosopimus syytä ilmoittamatta 14 päivän kuluessa. Määräaika peruuttamiselle on 14 päivää alkaen siitä päivästä, jolloin sinä itse tai nimeämäsi muu kolmas osapuoli kuin kuljetusyritys sai viimeisen tilatun Tavaran/viimeiset tilatut Tavarat haltuunsa (”Peruuttamisaika”).

Peruuttamisoikeuden käyttäminen edellyttää meille lähetettävää ilmoitusta, josta käy selkeästi ilmi, että olet päättänyt perua ostoa koskevan Sopimuksen, postitse osoitteeseen Popken Fashion GmbH, Am Waldrand 19, 26180 Rastede, tai minkä tahansa edellä kohdassa 2.2. annetun Asiakaspalvelun yhteystiedon kautta. Tarvittaessa voit käyttää malliksi tarjoamaamme peruuttamislomaketta (ladattavissa tästä tai osoitteesta www.ullapopken.fi/fi/peruuttamisoikeus). Peruuttamisajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen aikeestasi käyttää peruttamisoikeutta ennen Peruuttamisajan umpeutumista.

6.2. Peruuttamisen seuraukset
Jos perut Sopimuksen, meidän on palautettava viipymättä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet ilmoituksesi Sopimuksen peruuttamisesta, kaikki meille suorittamasi maksut, mukaan lukien toimituskustannukset (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat valitsemastasi, tarjoamaamme edullisinta vakiovaihtoehtoa kalliimmasta toimitustavasta). Maksujen palautus tapahtuu samalla maksutavalla kuin suoritit ne oston yhteydessä, paitsi jos valitsit käteismaksun toimituksen yhteydessä tai jos kanssasi nimenomaisesti sovitaan jokin muu tapa; palautuksen toimituskulut ovat 2,95 euroa. Meillä on oikeus kieltäytyä maksujen palauttamisesta siihen saakka, kun saamme tavarat takaisin tai kunnes olet todistanut, että olet palauttanut tavarat, sen mukaan kumpi tapahtuu aiemmin. Sinun on korvattava mahdollinen Tavaroiden arvon aleneminen ainoastaan siltä osin kuin se johtuu Tavaroiden tarpeettomasta käsittelystä. Jos palautat Tavarat meille käteistä vastaan, meillä on oikeus vähentää palautettavasta summasta mahdolliset kulumme. Vahingonvaara palautuskuljetuksesta on joka tapauksessa omalla vastuullasi.

7. Sopimukseen perustuva palautusoikeus

Edellä ehdossa 6 esitetyn lakisääteisen peruuttamisoikeuden lisäksi myönnämme sopimuksen perusteella palautusoikeuden ensimmäiseksi 100 päiväksi Tavaroiden vastaanotosta lukien, edellyttäen että Tavarat ovat edelleen samassa kunnossa kuin toimitettaessa (alkuperäisessä kunnossa). Sinun on korvattava mahdollinen Tavaroiden arvon aleneminen ainoastaan, jos se johtuu Tavaroiden tarpeettomasta käsittelystä. Lisäksi pätevät kohdan 6.2. ehdot.

8. Lakisääteistä peruuttamisoikeutta ja palautusoikeutta koskevat yleiset palautusehdot

Palautuksen toimituskulut ovat 2,95 euroa jos käytät mukana toimitettua tai verkkosivulta ladattavaa palautuslomaketta. (ladattavissa https://www.dhl.de/retoure/gw/rpcustomerweb/OrderEntry.action?hash=e7c754707a7c70b5fb7354b4989e0770e6488190200835c1c8dec9f5f41fb133). Jos et halua käyttää mukana toimitettua palautuslomaketta,voit palauttaa tuotteen valitsemasi palveluntarjoajan avulla. Tällöin kustannukset voivat vaihdella, ja asiakkaan on vastattava niistä kokonaisuudessaan. Jos palautat Tavarat meille käteistä vastaan, meillä on oikeus vähentää palautettavasta summasta mahdolliset kulumme. Vahingonvaara palautuskuljetuksesta on joka tapauksessa omalla vastuullasi.

8.1. Huomaa, että meillä ei ole velvollisuutta korvata toimituskustannuksia johonkin muuhun paikkaan kuin alkuperäiseen toimitusosoitteeseen tai palautuskustannuksia Suomen ulkopuolelta, lukuun ottamatta lakisääteisiä takuuvaatimuksia, joihin tämä sääntö ei päde.

8.2. Oikeutesi eivät päde terveysturvallisuus- tai hygieniasyistä tiettyihin Tavaroihin, jos olet poistanut Tavaroissa olevan sinetin; ne pätevät ainoastaan Tavaroihin, jotka palautetaan samassa kunnossa kuin ne sait. Hintaa ei palauteta, jos Tavaroita on käytetty muutoin kuin pelkästään avaamalla Tuotteen pakkaus, jos Tuotteet eivät ole samassa kunnossa kuin toimitettaessa tai jos Tuotteet ovat vahingoittuneet, joten käsittele hallussasi olevia Tuotteita varoen. Palauta Tuotteet alkuperäisessä pakkauksessa tai palauta pakkaus Tuotteen mukana. Palauta myös Tuotteen mukana toimitetut ohjeet ja muut asiakirjat. Tarkastettuamme Tuotteet ilmoitamme, oletko oikeutettu suorittamiesi maksujen palautukseen, minkä jälkeen maksut palautetaan edellä ilmoitettujen määräaikojen mukaan.

8.3. Ostohinnan palautus
Edellä esitetyn ehdon 8.3 mukaisesti seuraava pätee ostohinnan palautukseen riippuen maksutavasta:

Käteismaksu toimituksen yhteydessä

Vastaava summa hyvitetään automaattisesti, kun Tavarat on otettu vastaan varastoomme. Edellytämme voimassa olevia SEPA-pankkitietoja palautettavan summan maksamiseksi pankkisiirrolla. Voit merkitä pankkitiedot suoraan palautuslomakkeelle tai lähettää ne sähköpostitse minkä tahansa edellä kohdassa 2.2. annetun Asiakaspalvelun yhteystiedon kautta. Muutoin summa hyvitetään ostotillillesi.

Luotto- tai pankkikorttimaksu
Kun Tavarat ovat saapuneet varastoomme, lähetämme välittömästi hyvitysviestin vastaavasta summasta pankkiisi/luottoyhtiöösi.

PayPal
Kun Tavarat ovat saapuneet varastoomme, lähetämme välittömästi hyvitysviestin vastaavasta summasta PayPalille. Huomaa, että hyvitys ei ole mahdollinen, jos asiasta on ratkaisematon erimielisyys PayPalin kanssa.

9. Vastuuvapauslauseke

Vastaamme omasta, laillisten edustajiemme tai kaupallisten edustajiemme tahallisista tai törkeästä huolimattomuudesta tai laiminlyönneistä johtuvista vahingoista.

Mikään näiden Myyntiehtojen kohta ei sulje pois tai rajoita kuluttajansuojalaista 38/1978 tai muusta sitovasta lainsäädännöstä aiheutuvaa vastuutamme.

10. Takuu

Tavarat katsotaan toimitetuiksi Sopimuksen mukaisesti, jos ne (1) vastaavat Verkkosivustolla esitettyä tuotekuvausta ja laatua, (2) soveltuvat Tavaroiden tavanomaiseen käyttötarkoitukseen ja (3) ovat laadultaan tavanomaisia ja kyseisille Tavaroille kohtuudella asetettavien vaatimusten mukaisia.

Toimitetuissa Tavaroissa voi olla luonnonmateriaaleille luonteenomaisia ominaisuuksia, erityisesti kuituihin, tekstuuriin, solmuihin ja väreihin liittyvää vaihtelua. Niitä ei katsota materiaalivioiksi. Valitsemme Tavaroiden valmistukseen korkealaatuisimpia raaka-aineita, joissa tällaiset ominaisuudet ovat väistämättömiä. Tekemällä Tilauksen hyväksyt nämä ominaisuudet Tavaroille luonteenomaisiksi.

11. Immateriaalioikeudet

Me tai käyttöluvanantajamme pidättävät kaikki tekijänoikeudet, tavaramerkit ja muut immateriaali- ja teollisoikeudet Verkkosivustolla esitettyihin materiaaleihin tai sisältöihin. Verkkosivustomme muu kuin tavanomainen käyttö on sallittu ainoastaan nimenomaisella kirjallisella luvalla.

12. Kirjallinen viestintä

Sovellettava lainsäädäntö edellyttää meiltä määrätyissä asioissa kirjallista viestintää. Käyttämällä tätä Verkkosivustoa hyväksyt sen, että nämä viestit ovat pääosin sähköisiä. Tilauksen yhteydessä olemme yhteydessä tilaajaan sähköpostitse.

Hyväksyt sähköisen viestinnän käytön myös sopimusasioissa ja tunnustat kaikkien meiltä saamiesi sähköisten Sopimusten, ilmoitusten, tiedotteiden ja muiden viestien täyttävän tämän lakisääteisen kirjallisen viestinnän vaatimuksen.

Tämä ehto ei vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi.

13. Muutokset, sovellettava laki ja oikeuspaikka

Meillä on oikeus muuttaa koska tahansa tulevaisuudessa näitä Toimitusehtoja; jos et hyväksy muutosta, suosittelemme pidättymään Verkkosivuston käytöstä.

Verkkosivustomme käyttöä ja kaikkia Verkkosivuston kautta tehtäviä tuotteiden ostosopimuksia sääntelee Suomen laki, ja mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan yksinomaan suomalaissa tuomioistuimissa. Kuluttajana sinulla on oikeus pyytää ratkaisua kiistaan, erimielisyyteen tai reklamaatioasiaan kuluttajariitalautakunnalta (PL 306, 00531 Helsinki, https://www.kuluttajariita.fi index.html). Ota ensin yhteys kuluttajaneuvontaan (puh. 029 505 3050, https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta ).

Status: syyskuu 2023